Skapa ny omröstning

Denna funktion är endast för inloggade medlemmar!
Det är kul att skapa egna omröstningar så logga in och försök igen.

Är du inte medlem kan du bli det här.

Dreamfix Träningsforum
Styrketräning, Forum, Motion & Hälsa
-

Framåtlutande skivstångsrodd

Stå med knäna aningen böjda. Böj kroppen i ungefär 45 graders vinkel och se till att hålla ryggen rak. Fatta skivstången med överhandsgrepp, håll händerna mer än axelbrett isär och låt armarna hänga rakt ned från axlarna:


- Andas in, spänn buken isometriskt och dra skivstången rakt upp tills den nuddar bröstet.


- Återgå till utgångspositionen medan du andas ut.




Denna övning tränar latissimus dorsi, teres major, biceps mm. Den framåtlutande ställningen tränar ryggradssträckarna isometriskt. Du kan träna ryggregionen i olika vinklar genom att experimentera med olika grepp och variera överkroppens framåtlutning.



OBS! För att undvika skador bör du se till att aldrig böja ryggen under rörelsen.

 Denna sida har visats: 4729 gånger

 1 kommentarer
KOMMENTARER
Om du kan träffa bröstet med stången vet jag inte hur du är konstruerad? Drag till naveln, "krama" i kontraktionsläge!!!
Säger: 2011-03-15
För att kunna kommentera den här texten/sidan behöver du vara inloggad.
Är du inte medlem kan du bli det här
.
Tillbaka
Din varukorg
Din varukorg är tom!
Total: 0 kr
Till kassan
Köp hälsokost - Till butiken


Behöver du hälsokost?
Köp billig hälsokost med snabba leveranser hos Dreamfix.se.

Köp hälsokost
Köp hälsokost
Läs sportnyheter direkt på Dreamfix!
Nyheterna uppdateras varje dag i samarbete med Sportal.se

Aktuella sportnyheter!
Få hjälp med din träning!